Наприкінці вересня
виповнилося півроку, як у столичному ефірі вперше пролунали позивні
"Радіо Київ". Конкурувати з майже тридцятьма іншими редакціями
— завдання не з легких. Успіх можливий за умови, що маєш власне
обличчя, гарантоване професіоналізмом журналістів, ведучих, звукорежисерів...
Тільки-но студія запрацювала, ми розповідали про перспективи її
роботи, і тепер цікаво, що вдалося реалізувати, а що, можливо, й
ні. Наш співрозмовник — директор комунального підприємства "Радіостанція
"Голос Києва" ОЛЕКСАНДР КРИВОШЕЄНКО.
- Олександре
Васильовичу, безперечно, "Радіо Київ" знають і слухають,
та які у нього офіційні рейтинги? Чи вдалося мовнику, котрий наголос
робить на інформаційних повідомленнях, стати таким самим популярним,
як музичні станції?
- У рейтингах є кілька
показників, і за деякими позиціями ми стоїмо вище, ніж інші інформаційні
студії, і навіть вище за музичні. Це вже непогано, хоча до завдання-максимуму
не дотягуємо: прагнемо стати радіостанцією, яка входила б у десяток
найкращих і за величиною аудиторії, і за довірою слухачів. Змагатися
з розважальним радіо нелегко, принаймні в Києві вже посилився інтерес
до такого формату, як інформаційне розмовне мовлення. Нині таких
радіостанцій в Україні небагато: Національна радіокомпанія України,
"Радіо Ера"... Проте вони спеціалізуються на висвітленні
подій всеукраїнського масштабу, ми ж говоримо про наше місто. Таким
чином, "Радіо Київ" є унікальним для України — це перша
муніципальна інформаційна FM-станція.
- Ви прагнули
стати своєрідним інформагентством, яке спеціалізувалося б на міських
новинах. Справляєтеся з цією місією?
- Справляємося. Та й
виходу іншого нема. Повідомлень про столичне життя від УНІАН, "Українських
новин", "Інтерфаксу" чи "Київ-пресу" недостатньо,
щоб заповнити ефір "Радіо Київ", адже наші ведучі коротенько
(хвилину-півтори) розповідають про новини приблизно через кожні
п’ять хвилин. Плюс спеціалізовані блоки: політичні, спортивні, культурні
події, огляд преси. А ще ж тематичні програми. Тому нарощуємо власну
базу оперативної інформації від театрів, музеїв, продюсерських і
мистецьких агенцій, чиновників різного рівня... Часто користуємося
прямим ефіром, тобто з місця події. Приймається, скажімо, якесь
рішення на колегії в Київського міського голови, і не встиг доповідач
зійти зі сцени, як кореспондент по телефону через радійну студію
повідомляє слухачам про щойно ухвалене рішення.
- Поки що у вашому
ефірі лише власні програми. Чи не плануєте дещо замовляти?
- Поки що немає в цьому
потреби. Працюємо 15 годин на добу, з 7-ї до 22-ї. Справляємося.
У нас що не тиждень — то нові проекти. Такий режим у всіх новостворених
станцій. Або ж це хороша риса тих, які розвиваються весь час.
Нещодавно запустили ще одну, вже третю
театральну програму Володимира Кудлинського. З красномовною назвою
"Прем'єра". У попередніх — "Його величність театри"
й "Афіша" — розповідали про столичні театри й вистави.
"Екополіс" Ірини Главацької присвячено екологічним проблемам
Києва. "Столичний маршрут" — транспортним. "Київ
музейний" — експозиціям музеїв.
І музичний блок поповнився двома новими
проектами. "Класична колекція" щогодини знайомить слухачів
з малопопулярними на FM-радіостанціях творами. Причому намагаємося
ще й розповісти, чия це композиція, хто і коли її виконував. Повірте,
знайти такі відомості непросто. "Музична абетка" — про
історію написання симфонії чи, скажімо, опери, інструменти, течії,
школи... Для підтримки українських виконавців започатковуємо ще
одну радіопередачу. Щогодини звучатимуть пісні Софії Ротару і Ніни
Матвієнко, Павла Зіброва і Миколи Гнатюка, "Смерічки"
і "Водограю"... Хочемо розвіяти міф, буцімто радіостудіям
не вистачає якісної національної музики, тому її й не чути. До нас
звертаються відомі митці, просять: "Дайте фонограми, ми навіть
не підозрювали, що є такі записи". Програма Павла Нечитайла
"Музика народів світу" зацікавила і слухачів, і культурознавців.
Маємо намір робити записи на компакт-дисках і надавати їх іншим
радіостанціям.
- Тривають виборчі
перегони. Як висвітлюєте цю важливу подію?
- Серед усіх вітчизняних
FM-радіостанцій тільки "Радіо Київ" надано право транслювати
офіційні звернення кандидатів у Президенти України. Щодня в будні
о 19.10 та о 20.10 претендент на високу посаду має у своєму розпорядженні
6 хвилин 40 секунд.
- А на телебаченні
— 20 хвилин...
- Усе передбачено законом
і узгоджено з Центрвиборчкомом. Для УТ-1 — 20 хвилин, для УР-1 (першої
програми Українського радіо) — 15, а для регіональних радіостудій
— по 6 хвилин 40 секунд. Щодо традиційних програм новин, то вони
будуються на засадах неупередженості, об’єктивності й однакових
можливостей для всіх кандидатів. Вибори є випробуванням для всього
колективу, тест на політичну зрілість і громадянську позицію кожного.
Валерій НОВОСВІТНІЙ
|