Черговий гість нашої
нової рубрики "Радіознайомство" - радіокомпанія "НАРТ".
Нагадаємо, що ця абревіатура розшифровується як Національна асоціація
радіо і телебачення. У березні минулого року ми розповідали про
телекомпанію "НАРТ", яка тільки-но вийшла в ефір з своїми
програмами, а тепер от маємо й радіо "НАРТ", що працює
на хвилі 70.4МГц починаючи з 9 травня цього року. Проте, слово директору
радіостанції "НАРТ" Валерії ЦЕНДРОВСЬКІЙ.
- Після отримання (в
результаті нелегкої конкурентної боротьби) ліцензії в вересні минулого
року, ми вийшли в ефір 9 травня 1997 року. Потужність передавача
- 4 кіловата. Дякуючи тому, що він розташований на центральній вежі,
сигнал розповсюджується в радіусі 150-190 кілометрів, тобто наші
слухачі - не лише кияни. Подано документи в комітет по ліцензуванню
на отримання частоти ще й у FM-діапазоні. Сподіваємося, що вже наприкінці
цього року працюватимемо на двох частотах одразу.
Відповідно до ліцензії маємо право
працювати в ефірі 20 годин на добу, проте поки що програми виходять
з 7 ранку до 23 години. Сподіваємося незабаром "не спати"
в ефірі до 2 години ночі.
- На кого, на
якого слухача зорієнтовано "НАРТ"?
- Девіз нашого радіо
- "Зустріч поколінь", тобто орієнтуємося на смаки слухачів
віком від 10-12 років до людей похилого віку. Іншими словами, радіо
"НАРТ" - це сімейне радіо. Ми хотіли б, щоб нас слухали
всі, незалежно від віку, освіти, соціального становища, місця перебування:
в поїзді, автомобілі, на річці, в офісі, чи вдома.
- Певно, догодити
всім одразу - завдання не з легких.
- У нас існує свій маленьких
нартінг - проводимо експрес-опитування слухачів, що кому подобається,
який склад сім'ї тощо і в залежності від результатів нартінгу й
формуємо свій ефір. Хоча окрім цього існують серйозні дослідження,
яку, скажімо, музику хотів би чути слухач вранці, удень, ввечері.
Музика у нас загалом нейтральна, без якихось екстремальних напрямків.
Проте якщо є такі замовлення, то ми радо їх виконуємо.
Щодня по чотири ді-джея працюють у
прямому ефірі. Фактично діє постійна "гаряча лінія". Це
своєрідний експеримент. Ді-джеї готові виконати музичну заявку будь-коли,
не лише в програмі на замовлення. Таким чином кожна четверта пісня
- від слухачів.
Звичайно, є й тематичні програми:
"Целулоїдна музика" (музика кіно), "Ретро-година",
"Роковини", "Година меломанів".
- Певно, саме
доримуючись формату сімейного радіо ви готуєте й дитячі програми,
такі як "Фрегат" чи "Жевжик". Важко навіть сказати,
яке ще радіо робить такі сюрпризи наймолодшій аудиторії. З комерційної
точки зору це не вигідно, але ж "НАРТ" - радіо комерційне.
- Звичайно, на цих програмах
гроші не заробиш. І ніхто їх не спонсурує. Просто це хоббі наших
ді-джеїв, які турбуються про дітей. Ходять по бібліотеках, читають
твори, імпровізують.
- З розширення
ефірного часу, певно, з'являться нові цікаві програми. Які саме?
- Ми не ставимо в залежність
від кількості ефірного часу наші новинки. Боюсь загадувати, але
плануємо тричі на день транслювати програму "День в історії"
про події на Україні протягом останніх 150 років. Програма про медицину
носитиме назву "Клятва Гіппократа", з'являться тематичні
передачі про сучасних поетів, цікаві факти з їхнього життя, слухачі
дізнаються, під впливом яких знань формувались їх особистості. Активно
впроваджуємо ігри з слухачами: хіт-парад радіо "НАРТ",
"Угадай виконавця" та інші. Про те, людям це подобається,
свідчать численні дзвінки, пошта радіостанції.
- Як відомо,
телекомпанія "НАРТ" активно використовує в своєму телеефірі
програми регіональних телекомпаній. Власне, це така політика Національної
асоціації радіо і телебачення - знайомити глядачів з надбаннями
інших телекомпаній, які не мають іншої можливості познайомити хоча
б нас, киян, з своєю кращою продукцією. Так от, чи йде цим же шляхом
і радіо "НАРТ"?
- Ми б могли транслювати
кращі програми інших радіостанцій на підставі договорів про обмін
своєю продукцією, проте з технічної точки зору це малоймовірно.
Справа в тому, що у нашому розпорядженні унікальна цифрова апаратура:
ми здійснюємо цифровий запис програм, їх монтаж. Система виходу
в ефір з п'яти носіїв, включаючи й комп'ютери, що на кожному робочому
місці. У студії звукозапису також найновіша американо-німецька апаратура.
Можливо лише у половини радіостанцій
Києва є таке обладнання, що дозволяє працювати в цифровому режимі.
В інших досі здійснюється аналоговий запис програм, тобто на звичайних
аудіокасетах. А в обласних центрах практично всі радіостанції працюють
в аналоговому режимі, тому використовувати їх прогрпми у нас практично
неможливо. До того ж у інших радіостанціях мало власних цікавих
програм. Нині у нас є договір лише з львівським радіо "Милосердя"
- триває ефективний обмін програмами, проте ми відкриті для співробітництва
й з іншими радіостанціями, якщо це буде вигідно нам, їм і, врешті-решт,
слухачам.
Розмову вів Валерій Новосвітній
|