"Хіт-радіо",
інформаційно-музична радіостанція, що транслює свої програми на
частоті 104 FM з 8 до 20 години і належить приватному малому підприємству
"Незалежність", вперше вийшла в ефір восени 1995 року
і встигла привабити до себе значну аудиторію Києва та області. Досить
своєрідну. Яку саме? З цього розпочалась наша розмова з програмним
директором "Хіт-радіо" Наталією Дніпренко.
- Задовольнити бажання,
смаки всіх слухачів одночасно - це було властиво радіо радянських
часів. Тобто щось "усреднённое". Ми ж намагаємося працювати
з конкретною аудиторією - молоддю. Вона завжди йде в авангарді смаків,
сприймає все найсвіжіше. І концепція нашого радіо саме така - створити
найсвіжішу, найпопулярнішу хвилю, йти в ногу з молоддю. Газета "Теленеделя",
описуючи емблему нашої радіостанції зауважила, що угорі - то м'ячик.
Ні. Насправді ж то планета, що перебуває в постійному русі. То є
хід(т) планети. Наскільки мені відомо, лише ми та "Music radio"
регулярно отримуємо з США так звані хіт-диски, на яких зібрано за
рейтингами у кількох номінаціях найпопулярніші нині музичні композиції
- хіти. Не лише американські, а й європейські також. Щодня вони
звучать у нашому ефірі.
- Це тематичні програми?
- Ні.
Згадані хіти лунають поряд з іншими піснями. І що цікаво: музичну
політику "Хіт-радіо" формує не лише дирекція радіостанції,
ді-джеї, а й Молодіжна рада, обрана з наших постійних слухачів.
Вона складає анкети, вивчає смаки нашої радіоаудиторії. Будує тематичний
ефір. Звичайно, це не є соціологічне дослідження, але кількасот
анкет за останні два тижні вже зібрали і більш-менш знаємо смаки
нашої аудиторії. Тобто, як бачите, ми дійсно дуже тісно співпрацюємо
з молоддю. Навіть організаційно. Слово "Рада" мені особисто
не дуже подобається, можливо ми незабаром замінимо його на інше.
Загалом орієнтуємося на аудиторію
до 35 років, але дробимо ефірний час в залежності від різних вікових
категорій. Скажімо, відкриваємо програму, присвячену року, що розрахована
на молодь від 28 до 35 років, на відміну від інших радіостанцій
не відштовхуємо і підлітків, що цікавляться екстремальними музичними
напрямками: рейвом, техно і так далі. Ми повинні поважати нашу аудиторію.
Якщo є такі смаки, то мусимо їх задовольняти. А що вони є, то ми
знаємо з анкет наших читачів.
- Нещодавно в
ефірі з'явилися ще й ток-шоу, в яких ваші слухачі беруть участь
не лише як гості, але й як ведучі. Розкажіть про це докладніше.
- Члени Ради дізнаються,
які теми цікавлять молодь, запрошують на ток-шоу слухачів, психологів,
юристів та інших фахівців з того чи іншого питання. Найактивніші
слухачі й проводять ці шоу, відповідно до результатів конкурсу молодих
ведучих.
Ми орендуємо приміщення кафе, що в
одному будинку з редакцією "Хіт-радіо". Мушу зауважити,
що ток-шоу навіть на телебаченні - явище рідкісне, це дуже складний
жанр, і на радіо його майже ніхто не використовує. Лише ми. До того
ж це дуже дороге задоволення, носити техніку, яка коштує шалені
гроші, проте директор нашої радіостанції, Людмила Олександрівна
Олексієва, йде нам назустріч. Хоча це й складно - радіо комерційне
і такі фактично благодійні ток-шоу йому дорого обходяться. Проте
що може бути краще вдячної аудиторії? Адже подивіться, які теми
ми заторкаємо на ток-шоу: права неповнолітніх, їх відпочинок, вживання
алкоголю, наркотиків, проблема СНІДу...
Ми намагаємося прокласти місточок
між підлітками і тими організаціями, які можуть їм допомогти. І
зробити це через цікаву передачу.
Нині плануємо взагалі вийти на вулиці
з мікрофоном, влаштовувати якісь акції в переходах, у центрі міста,
десь зібрати наших фанів, бо приміщення кафе вже замале. Ми хочемо
бачити в очі своїх слухачів. Почути їх побажання, активізувати наших
прихильників.
Шкода, у нас немає навчання окремо
по радіо...
- А факультет, нині вже інститут журналістики КДУ?
- То журналістика. Це
різні речі. Журналістика - одне, а є ще такі речі, як режисура,
виконавча майстерність. Ці поняття трошки різні. Є журналісти, але
вони не можуть зробити свою передачу в якійсь привабливій, яскравій
формі. А ми до цього прагнемо. От скажімо, запускаємо нову передачу
"Лицарі ордена хард", побудовану в атмосфері середньовіччя:
ведучий-менестрель подорожує по країні і зустрічається з лицарями
ордена хард (мається на увазі музичний стиль). Лунатиме музика Led
Zeppelin, Deep Purple та інших відомих виконавців. І сучасних також.
- Тобто ви робите
спроби перетворити радіо на театралізоване дійство?
- Саме так. Чому б на
радіо не використовувати надбання театру, кіно, телебачення, які
напрацювали певні образи, подачу матеріалу. Тобто слід застосовувати
всі ті прийоми, які мистецтво використовує протягом століть, але
саме щодо радіо. Ми працюємо з звуком, проте не всі його можливості
використовуємо.
Загалом, "Хіт-радіо" пройшло
вже значний шлях: у вересні 1995 року воно вперше вийшло в ефір,
у вересні 1996-го з'явилася перша оригінальна, авторська передача
- "Соціум", ведучою якої була я і тепер ми її трансформували
у "Ток-шоу". А нині маємо вже з десяток авторських програм:
"Автобан", "Поради лікаря", "Гроші, гроші,
гроші... і банки", "Безпека" (твого життя, твого
житла, твого бізнесу), "Хітпаті" та інші. Готуємо нову
передачу про погоду. Багато хто вже зробив собі ім'я на погоді,
от і ми хотіли б окрім корисної інформації для слухачів дати ще
щось - настрій, зробити програму цікавою. Для цього підшуковуємо
артисток. Планується також програма по українській естраді, в якій
презентуватимемо наших виконавців. Також провели конкурс, маємо
молоду ведучу цієї програми, 17-річну Наталку.
Ми отримали ліцензію від Національної
ради з питань телебачення і радіомовлення на 18 годин мовлення,
тобто незабаром працюватимемо і до 2 години ночі. Й надалі намагатимемося
поменше забивати ефір політикою, кримінальними новинами, зате підемо
назустріч молоді, що цікавиться спортом. Загалом, перебуваємо у
постійному пошуку, не стоїмо на місці, як та планета, що на емблемі
нашої радіостанції.
Розмову вів Валерій НОВОСВІТНІЙ
|