Наприкінці весни,
а саме 23 травня (офіційно, хоча перші спроби були ще 21 та 22 травня),
в ефір вийшла нова радіостанція - радіо "Довіра" (107.4
FM). Ми зустрілися з давнім знайомим "П'ятниці", колишнім
співробітником "Радіо Рокс Україна", а нині головним продюсером
музичних програм радіо "Довіра" Олегом Буреніним і попросили
відповісти на кілька запитань, щоб ближче познайомитися з новою
станцією.
- Олег, наскільки
нам відомо, фірма "Довіра" має безпосереднє відношення
до радіо "Київські відомості". Аж ось раптом виникає ще
одна радіостанція за її участю. Чи не суперечить це існуючим законам?
- Та ні. Це звичайний
бізнес. "Довіра" - концерн, який поряд з іншими підприємцями
вклав свої гроші в ICTV, "Київські відомості" - в газету
і радіо. А цей проект, його реалізація повністю належить "Довірі".
- Ваше радіо
веде мовлення в ефірі з 6 ранку до 2 години
ночі. Чи передбачається цілодобове мовлення?
- Ні. Треба хоча б чотири
години відпочинку. До того ж в ліцензії на мовлення вказано лише
20 годин.
- Ви працюєте
лише у верхньому діапазоні, на частоті 107,4 FM. Чи будете використовувати
ще й нижній діапазон частот?
- Теж ні. Це стосується
і тих областей, куди згодом, сподіваємося, вже наступного тижня,
поширюватиметься наш радіосигнал. Це східні райони України.
- Коли стало
відомо, що ти перейшов на нову радіостанцію, то одні говорили: "Ну,
це буде лише другий "Радіо Рокс". Інші ж навпаки, сподівалися,
що ти збережеш роксівську тематику, спрямованість. А натомість ми
бачимо, тобто чуємо, що це зовсім інше радіо, із значною долею попси.
Причому не кращої та ще й переважно російської.
- Розумієш, ми спочатку
були готові зайняти своє особливе місце серед інших радіостанцій
за рахунок орієнтації в основному на брит-поп та рок. Хотіли зробити
це навіть крутіше, ніж на "Радіо Рокс Україна". Ми гадали,
що у нас немає іншого вибору, щоб зразу "заробити" своє
обличчя. А ситуація склалась таким чином, що до нас потягнулась
велика аудиторія слухачів, які ще 2-3 тижні тому слухали "Гала
радіо". З одного боку це можливо й комплімент, але з іншого...
"Гала радіо" слухають люди особливого складу. Проте і
цю аудиторію нам треба було втримати.
Ми прийшли на радіо "Довіра"
з різних радіостанцій, але перед нами ставили одне завдання, головне
- заробляти гроші. Власне, ми й не приховуємо, що це комерційне
радіо, орієнтоване на те, щоб завоювати якомога більшу аудиторію.
Отож, несподівано ми отримали величезну
аудиторію, тому вже через тиждень я почав поступово розвертати наші
програми так, щоб вони охоплювали якомога більше слухачів. А от
вечірній час ми віддаємо передачам, які розраховані на інтелектуальних
слухачів, беручи найкраще від "Радіо Рокс", "Київських
відомостей". Удень наші ді-джеї відверто працюють на заробляння
грошей.
- Проте багатьох
дратує низькопробна російська попсня.
- Основний формат нашої
радіостанції - це рок-поп-музика. Як сказав один із слухачів, "у
вас вийшло дуже гарне поп-радіо". І ми згодні з цим. Тримаємося
десь між брит-попом, класичним роком. Проте, дійсно, загальну картину
псує російська попсня. Відверто кажучи, ріже слух. Я це прекрасно
розумію. Проте є аудиторія, якій ця музика подобається. Таким чином
ми ставимо на одну годину по 4 пісні російських чи українських виконавців.
Нині ми почали працювати з фірмою "Союз Україна", яка
на законних підставах торгує компакт-дисками російських виконавців,
і зробили замовлення на більш сприйнятну для формату нашої станції
музику, яка витіснятиме бездарну попсу. Вже зараз звільняємося від
російського рейву, техно. Буде переважати рок та поп.
Згодом побільшає в ефірі й української
музики, ми ведемо переговори з продюсерами багатьох виконавців,
суворо дотримуючись збереження авторських прав. Працюємо лише з
ліцензійною українською та російською продукцією, чим мало яка з
радіостанцій може похвалитися.
- Відмовляючись
від екстремальної музики, ви ж втрачаєте частину аудиторії. Це протирічить
тому, про що ти говорив.
- Ми орієнтуємось на
аудиторію від 22 років. І бачимо, що практично вже її захопили.
Це найбільш купівельний вік, тобто ця аудиторія готова сприймати
рекламу, а рейвом і техно захоплюється молодь, як правило, до 22
років. Це невдячна для рекламодавців публіка. До того ж я й сам
не люблю таку музику. Однак якщо через рік-два альтернативні напрямки
в музиці стануть популярними, то ми легко зорієнтуємо наше радіо
й на них.
- А можливо все
ж треба було відвести під російську, українську чи англомовну музику
окремі часові блоки, програми?
- Можна було піти шляхом
"Радіо Рокс". У свій час це був унікальний формат радіостанції,
яка приваблювала специфічну аудиторію, готову сприймати те, що вона
пропонувала. Тобто це була чітко відформатована станція. Ми ж просто
йдемо іншим шляхом, найпростішим шляхом до комерційного успіху.
Тобто займаємося комерцією, ремісництвом в ефірі.
Для інтелектуальної публіки ми відводимо
вечірні часи - з 19 до 22 години, коли йдуть тематичні блоки. Справа
в тому, що не вистачає хороших ведучих, ді-джеїв, тому наші плани
дещо "підвисають". Скажу лише, що хотіли б мати програми
з класичної музики, джазу. Для цього підшуковуємо справжніх знавців
такої музики.
- Що ж, "П'ятниця"
бажає вам удачі.
- Дякуємо.
Розмову вів Валерій НОВОСВІТНІЙ
|